FAQ – IT Startup – Gra Karciana

FAQ

Czy efekt „na koniec swojej tury” aktywuje się na koniec każdej mojej tury?

Tak.

Nie jestem pewny jak działa karta „Outsroucing”

Najlepiej zobaczyć sobie ten fragment wideoinstrukcji.

Ile punktów wypalenia otrzymają moi pracownicy pod koniec tury, gdy w tej samej turze zagram „Crunch Time” oraz „Urlop w Bieszczadach”?

„Urlop w Bieszczadach” znosi negatywny efekt „Crunch Time” i Twoi pracownicy nie otrzymają pod koniec tury żadnych punktów wypalenia. Ważna jest odpowiednia kolejność zagrania kart: dzieje się tak, gdy „Crunch Time” zagrasz przed „Urlop w Bieszczadach” (przeciwnik może spróbować zablokować drugą kartę akcji).

Jak działa blokowanie kart akcji?

Po tym jak gracz zapłaci i zadeklaruje zagranie karty akcji, możesz ją zablokować. Aktualnie w grze występują 2 sposoby za zablokowanie karty akcji:

  • Karta „Security Engineer”. Gdy jest na stole możesz zapłacić 2 zasoby, by zablokować kartę akcji przeciwnika.
  • Jeśli karta akcji informuje o sposobie na jej zablokowanie. Np. karta podstawki „Head Hunter” zawiera tekst „Przeciwnik może zapłacić Ci (5), by zablokować tę kartę”.

Zablokowana karta akcji nie ma żadnego efektu (chociaż przeciwnik zapłacił jej koszt zagrania) i trafia na spód talii.

Czy wydajność pracownika może być ujemna?

Nie. Istnieją karty, które obniżają wydajność pracowników (np. „Spaghetti Code Developer”), ale wydajność pracownika nie może spaść poniżej 0. Minimalna wydajność pracownika to 0.

Co się dzieje z kartami gracza, który się poddaje lub z innego powodu wcześniej odpada z gry?

Coś takiego może stać się np. przy zagraniu „Mrocznego Programisty PHP”. Wszystkie karty gracza (z ręki i na stole) wracają do talii. Jeśli posiadał pracownika przejętego tymczasowo przez kastę „Outsourcing”, to taki pracownik wraca do pierwotnego gracza.

Czy „zerkanie na następną kartę w talii” i „dobieranie karty” to to samo?

Nie. Zerkanie na kartę dostarcza tylko graczowi informacji o następnej karcie w tali. Jeśli tekst na karcie o tym informuje, to należy ujawnić sprawdzaną kartę pozostałym graczom. Dobieramy kartę tylko jeśli karta zawiera tekst „dobierz kartę”.

Jaką wydajność pracownika należy brać pod uwagę przy zagrywaniu „Technicznego Rekrutera”?

Należy brać pod uwagę wszystkie aktywne efekty na stole. Modyfikacje wydajności przez karty wiedzy, pracowników typu „Agile Coach” (dodają oni wydajność pracownikom na stole), pracowników typu „PM”, czy negatywne efekty kart typu „Spaghetti Code Developer” etc.

Jakie punkty bierzemy pod uwagę przy efektach aktywowanych parzystą/nieparzystą liczbą punktów?

Chodzi o sumę punktów projektu, którą aktualnie zdobyłeś w grze – czyli Twój wynik. Możesz w trakcie trwania tury zmodyfikować wynik zagrywając kartę, która natychmiast dodaje punkty (np. „Ekspres do kawy”, czy „DevOps Engineer”). Warunek aktywowania efektu parzystości/nieparzystości sprawdzany jest w momencie zagrywania karty (jeśli to efekt wchodzenia do gry lub karta akcji), aktywowania umiejętności (przez płacenie za nią) lub bezpośrednio przed dodawaniem punktów za wydajność pracowników (np. w przypadku podwajania wydajności przez „Spanikowanego PM-a”).

Czy zwrot na karcie „wszyscy pracownicy” dotyczy również moich pracowników?

Tak. Dotyczy wszystkich pracowników na stole. Karta zawsze precyzuje czy efekt dotyczy Twoich pracowników, pracowników przeciwników, czy wszystkich.

Co dzieje się z zakrytymi kartami akcji, które zostały ujawnione przez „Open Source Developera”?

Oprócz tego, że zostają odkryte, by każdy gracz mógł je zobaczyć – nic. Dalej są zaplanowane/zakryte i mogą zostać zagrane według standardowych reguł planowania kart akcji.

Czy zagrywając „Programistę 17k” mogę wtasować do talii (zwolnić) pracownika, którego mam tymczasowo na 1 turę przez kartę „Outsourcing”.

Nie. Możesz zwolnić tylko swojego pracownika lub pracownika przejętego na stałe.